Sidevisninger i alt

mandag den 21. november 2011

Opbevaring af Hosta i krukker/potter til Vinter

Opbevaring af Hosta i krukker/potter til Vinter


Vidste du at man kan have Hostaer i krukker hele året. Jeg har en del Hostaer i potter og krukker,med et godt resultat,har man en gårdhave er det da rigtigt fint med hosta i krukker.

Nøglen til at holde Hostaer i Krukker, er hvordan du opbevarer dem i løbet af vinteren. Det vigtigste er at holde fugten ude af potter/krukker. Ønsker du at forhindre frysning, optøning, og frosne, våde rødder, der vil resultere i rødderne dreje til mos i sidste ende dræbe Hosta. Her er minet råd.

Foto:ppp
Jeg venter, indtil en hård frost har dræbt alt Hosta løv.Så flytter jeg dem til nordsiden / eller et beskyttet område udenfor, hvor de vil ikke modtage en masse lys eller nedbør, derefter skubbe krukkerne sammen som en ekstra måde, at forhindre fugt i at finde vej inde i krukken.
Hvis du føler, at de stadig har brug for yderligere beskyttelse, kan du dække de Hosta krukkerne/potterne med blade eller halm.
Så er det tid til at vente til foråret for at flytte dem. Jeg plejer først at flytte dem, når jeg kan begynder at se nogle tegn på liv.


Disse er på den nordlige side af huset, hvor den mindste mængde af fugt og sollys vil komme til dem. Jeg skubbe dem sammen for at hjælpe med at forhindre fugt i at komme ind og frysning. Du kan også dække disse potter med blade eller halm for ekstra beskyttelse.
Tag en lille håndfuld / Ferramol det er Godkendt Til økologisk jordbrug mod snegle.
Drys det ned mellem bladene




1 kommentar:

~Marlene Krogh~ sagde ...

Godt med lidt tips ! Knus Marlene