Sidevisninger i alt

tirsdag den 12. august 2014

Såning af Hosta

Da jeg holdt åben have var der et par stykke der også fik øje på min lille børnehave med små hosta fra frø ikke fordi jeg er ekspert i såning af disse, jeg har ikke helt de bedste forhold til dette men alligevel skulle jeg da prøve også uden drivhus kunne det lade sig gøre.
De bliver selvfølgelig ikke helt som moder planten men der kan komme at par sjove og flotte hosta.
Når efteråret er på held og hosta kapslerne er lige før de springe tages de af blomster stænglen lad dem tørre godt. Derefter kan du så dem med det samme enten i en potte eller hvad du har.
Du må så beskytte dem lidt, det er en god ide at lave et skilt med navnet på denne hosta de er taget fra. Den jord du bruger må ikke være for fed, jeg blande lidt sand i hvis den er for fed.





Ingen kommentarer: